Ik heb problemen met het inloggen. Wat is er aan de hand en wat kan ik doen?

Het kan voorkomen dat de techniek niet meewerkt. Onderstaande punten helpen om dit tot een minimum te beperken:

Laptop: Gebruik een laptop of desktop om in te loggen, geen tablet of telefoon. Zorg dat u uw updates hebt gedaan en gebruik/download bij voorkeur Google Chrome (v50 of nieuwer) als internetbrowser. Mozilla Firefox (49.x of nieuwe) en Microsoft Edge (81) werken ook goed. Gebruik geen Internet Explorer!

Citrix: het kan voorkomen dat Citrix of een managed laptop de congresomgeving blokkeert. Log daarom niet in via deze omgeving, maar log in vanuit een privé omgeving of computer.

Internet: omdat een WIFI-verbinding soms instabiel is, is het raadzaam om te zorgen voor een vaste internetverbinding (kabel). Ook is het belangrijk dat niemand in huis iets aan het downloaden of streamen is. Sluit of pauzeer applicaties die internet gebruiken zoals dropbox en e-mail, en zorg ervoor dat er geen updates gedaan worden tijdens het congres. Op www.speedtest.net kunt u checken of u genoeg bandbreedte hebt. U moet minimaal 5MB/sec downloadsnelheid hebben.

Beeld en geluid: ondervindt u problemen met het beeld en/of geluid? Kijk dan of het geluid van uw computer of laptop aanstaat. Kijk ook of het geluid van de livestreamspeler niet op 'mute' staat.